Cupcakes med Snickers.

Jag gjorde cupcakes häromdagen som jag blev riktigt nöjd med!
Det blev cupcakes, med krossade snickers i smeten. Ljus chokladfrosting, med samma krossade snickers ovanpå, toppat med jordnötter! MUMMA!




Inspiration till receptet på smeten har jag hittat genom att läsa Toves blogg.
Hon hade ett jättebra tips på ett enkelt sätt (tre lika delar) att göra tårtbotten, och det snappade jag upp och använder det även till just cupcakes.
Enkelt! Snabbt! Grymt!

Frostingen ficka jag fram genom att experimentera lite.
Ingredienserna jag använde var:

Florsocker
Ljus blockchoklad
Vanillinsocker
Kakao
Philadelphiaost

Mix it all together!
Tillsätt lite vatten eller mjölk, tills du får den konsistens du vill ha på frostingen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0